Naar de jungle

15 januari 2018 - Tambon Mae Hi, Thailand

Onze tweede dag in Chiang Mai werden we om 7:15 opgehaald om met drie andere Nederlandse meiden uit ons hostel een tour te maken met allerlei activiteiten in de jungle. Na zo'n anderhalf uur rijden stapten we uit en mochten we in de laadbak van een truck gaan staan. Die bracht ons, en de Thaise ranger die met ons mee ging, nog verder de jungle in. We kwamen op een mooie open plek uit, langs de rivier. Er kwamen drie olifanten (die voorheen werden gebruikt voor shows, mensen op hun rug of in dierentuinen) onze kant op. Moeder, vader en hun 4 maanden oude baby. Heel bijzonder om ze van zo dichtbij te zien. We mochten ze wat eten geven en gingen met ze mee de rivier in om af te koelen. Daarna stond er om 11:00 al een flinke lunch op ons te wachten. Pad Thai met kip en tofu. Deze lunch was zeker nodig, want we gingen daarna een hike maken in de volle zon! We liepen langs mooie uitzichtpunten over de rivier, over smalle bamboebruggetjes, paadjes, rotsen en nog meer paadjes. Na ruim een uur kwamen we bij een mooie waterval. Binnen de kortste keren lagen we in het water, genietend van de mooie plek. Marit en ik hadden zin om de plek te verkennen en klommen samen met de Thaise jongen die mee was op de rotsen. Heerlijk even afkoelen! De tijd ging snel en we reden naar de laatste activiteit: bamboeraften op de rivier. De jongen waar wij bij op het vlot stapte testte meteen even of we zin hadden in lol. We vaarden op de rivier met prachtig weer en waren de enige die ook zelf mochten varen. Marit stond voorop het vlot met de grote bamboestok en bestuurde het vlot. Bij het wisselmoment greep de Thai z'n kans en lag Marit koppie onder in de rivier. Wederom een leuke ervaring. Inmiddels zijn we alweer bijna een week verder en merk ik dat ik veel teveel wil schrijven, maar daar nog niet altijd de tijd voor vind. Ik hoop dat het gaat lukken, want in Pai hebben we ook alweer mooie dingen meegemaakt!

Groetjessss

1. Ella:
    15 januari 2018
    Wat een mooie belevenissen!
  2. Ria Stevens:
    17 januari 2018
    Super, wat een mooie ervaring weer.