Hsipaw, het dorpje van de misters

18 april 2018 - Hsipaw, Myanmar

Hsipaw is een dorpje dat nog niet heel bekend is, maar inmiddels bekender wordt door z'n prachtige natuur in de omgeving. De bevolking probeert steeds meer in te spelen op de toeristen die er komen met de trein. Ze doen dit vooral door een Internationale, korte maar krachtige naam aan te nemen. Zo heette mijn hostel Mr. Charles, kon je een trekking of excursie boeken bij Mr. Bike, kon je heerlijke sapjes, smoothies en eten halen bij Mr. Juice, eten bij Ms. Popcorn en was er een heel schattig mannetje die een klein winkeltje had met boeken van over de hele wereld van Backpackers, die hij voor een mooi prijsje doorverkocht. Met het geld organiseerde hij leuke uitjes met de kinderen uit de omgeving. Één keer raden Hoe hij heet: Mr. Book. Vanuit mijn hostel boekte ik een trekking van één dag. Ik ging op pad met een groepje en een gids. We wandelden en zagen hoe mensen aan het werk waren op de velden. We kwamen langs een nonnenschool. Alle meisjes met kaalgeschoren hoofden waren het eten voor 'S avonds aan het klaarmaken en groetten ons in hun mooie roze toga's. We liepen Door de dorpjes van de Shan bevolking. Mensen leven in houten hutten. Heel basic. Er worden wat koeien en kippen gehouden, maar men heeft hier, zo dicht bij Hsipaw, wel elektriciteit en mobiele verbinding. We aten Shan noodles soup voor lunch. Heerlijk, vooral na vier uur wandelen in de zon. We waren met een boot over de rivier naar de lunchplek gevaren en vroegen of we daar konden zwemmen. Op dat moment wees de gids ons op een slang die in de rivier zwom en lieten wij het zwemmen voor toen maar even zitten. Na de lunch liepen we iets verder naar een stukje met een kleine waterval. Er lagen grote tuBing banden en hier konden we wél zwemmen. Een Duitse jongen en ik hoefden niet lang na te denken en gingen met de tuBing banden van de waterval! Na wat waterpret zijn we verder gelopen naar de boot. Een mooie boottocht terug liet ons het leven aan de rivier zien. Mensen die zich wasten, kinderen die speelden en dieren die dronken. Moe en voldaan kwamen we aan bij het hostel. Next destination: Kalaw! (Good one)

Groetjessss

1. J Stevens:
    23 april 2018
    Hej Jelke, wat een mooie verhalen. We genieten ervan . Ben jij ook naar de gibbons geweest. Ik schreef net een reacrtie bij Roos. Kon hem net annuleren