De eerste dag

6 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Het moment van afscheid nemen kwam toch écht! Het hele gezin, Jody en Michelle in tranen gedag gezegd. Vanaf toen heb ik alleen maar meer zin gekregen in deze reis en wat ben ik blij dat ik eerst samen met Marit reis! Het lachen begon al voordat we Schiphol verlieten. Eenmaal in het vliegtuig lopen we natuurlijk straal voorbij onze zitplekken, waardoor we samen met een steward langs de rij achter ons naar onze stoelen worden gebracht (iets van: even inkomen ;) ). Na een prima eerste vlucht landden wij op Dubai International Airport. We zagen meteen tussen hoeveel verschillende mensen we liepen. De overstap verliep vloeiend en na een moeizame tweede vlucht landden we, na een nachtje doorhalen, op Bangkok Suvharnabhumi airport. Yesss! We zijn er! Backpacks op de rug, rugzakken op de buik, geld gewisseld en een veel te dure taxi afgewezen. Op weg naar de rij met reguliere taxi's zien we meerdere Backpacks. Ik merk dat ik het voor de eerste keer nog lastig vind om vreemden aan te spreken, maar voordat ik het wist sprak Marit twee meiden aan die precies naar dezelfde bestemming moesten als ons. We konden mooi de taxi delen, zo makkelijk gaat dat contact dus. Samen met de twee meiden uit Californië stappen we in de taxi bij een vrolijke Thaise man waar je geen reet van verstaat, behalve: "Happy New year. 550 all!" Wat dus echt een prima prijs is voor de taxirit. Op het drukke Khao San Road worden we afgezet. In lange broeken, bepakt met Backpacks, na een nacht doorhalen in de volle zon in 30 graden, zonder Internet, gingen wij op zoek naar ons hostel.Wat een feest was dat! De routebeschrijving die we hadden bleek niet te kloppen en de vele locals die ons aanspraken wisten niet van ons hostel af. Uiteindelijk hebben we een Italiaan aangesproken die Internet had en heel lief met ons meeliep naar het hostel. Onze held van de dag! Zo blij dat we er eindelijk waren, vergeet je die zoektocht ook snel weer. Voor de eerste nachten hebben we, om rustig te beginnen, een zes persoons kamer geboekt. Bij binnenkomst blijkt onze enige roommate een Nederlandse jongen te zijn die meteen goede tips had! Eerst tijd voor een (koude) douche, een powernap en zomerkleding! Na even te hebben geslapen kwam er een nieuwe roommate binnen die tot nu toe alleen heeft gezegd: "Hi eim fom depèn" (Hi, i'm from Japan!). Daarna zijn we de stad ingegaan. Overal op straat verkoopt men Thais eten en overal kun je terecht voor massages, kleding, souvenirs of bars. Khao San Road is de meest toeristische plek van Bangkok en dat is te zien. Na even snel een tosti te hebben gegeten lopen we verder. Heel toevallig zien we, als we bij de eerste rooftopbar naar boven kijken, de twee meiden uit Californië weer zitten en met hun drinken we het eerste koude Thaise biertje. Na de nodige dingen te hebben gekocht, hebben we de eerste Thaise streetfood-maaltijd 'Pad Thai' gegeten (we durfden het aan) en zijn we rond 20:00 naar het hostel gegaan, om een goede nacht te maken. Door de jetlag ben ik nu (06:00) al wakker en kan ik mooi dit verhaal schrijven! Vandaag gaan we een fietstocht door Bangkok doen met 'Co van Kessel', treintickets voor de nachttrein voor onze volgende bestemming regelen, en naar een bandje dat optreedt in een van de kroegen hier! Dit was de eerste dag! Jullie horen later meer! Groetjessssss

1. Lynn:
    Goed begin Jel! x
  2. Ria Stevens:
    6 januari 2018
    Mooi verhaal. Heerlijk om zo te kunnen meebeleven.
  3. Ylse:
    6 januari 2018
    Leuk om te lezen jel! Heel veel plezier!
  4. Roos:
    6 januari 2018
    Leuk om te lezen! Geniet ervan xx
  5. Claudia:
    Leuk Jelke!
  6. Jop:
    Heerlijk!
  7. Bjorn:
    Lekker genieten
  8. Break en Jen:
    6 januari 2018
    Leuk om door jouw verhalen een beetje "mee te reizen". Geniet Jel!
  9. Ella:
    6 januari 2018
    Wat een leuk verhaal Jelena. Leuk om jullie zo te volgen.
  10. Ellen:
    Nice JEL!
  11. Ruby:
    Tof jel, klinkt goed!!
  12. Maria:
    6 januari 2018
    Het avontuur is begonnen! Leuk om zo mee te lezen! X
  13. Sylvia:
    Leuk om te lezen!